Добре дошли

Добре дошли във вълшебната работилничка за красиви мечти на едно джудже... Тук едва ли ще намерите нещо полезно, но със сигурност ще разберете, че не сте сами... никога!

сряда, 25 април 2012 г.

Пролетен подарък: Баница със спанак, ориз и маслини


    Както ви бях споменала имам доста постни рецептички за споделяне..и е време да се заема с тази задачка. Малко не на място, тъй като постите приключиха, но... все пак това съм аз, Ирония, всичко си ми е не на място. Както винаги снимката ми не е особено подходяща, но пък е доста вкусничка :))) Всъщност това е част от Великденската ми трапеза, но за нея ще ви разкажа някой друг път. Сега е време за постната Иронийка и нейните дребнави кулинарни страсти.

Баница със спанак, ориз и маслини

1 пакет кори за баница (400 гр.)
400 гр. бланширан спанак
200 гр. натурална маслина (може и други, но с тези е перфекциозна)
връзка пресен лук
1 стръкче пресен чесън
1 ч.ч ориз
кубче зеленчуков бульон, черен пипер на вкус
1/2 ч.ч. зехтин
1/2 ч.ч. соево мляко + 1/2 ч.ч. газирана вода (може направо 1 ч.ч. газирана вода)

Първо задушаваме лука, чесъна и спанака, добавяме ориза, заедно с 2 ч.ч. вода, бульона и пипера. Варим до набъбване на ориза, докато не остане около половин пръст вода над него. Оставяме на изключен котлон до пълно набъбване. След това започваме да редим баницата, като на всяка кора слагаме по 3-4 суп. лъжици от тази смес,1 с.л. зехтин и 5-6 предварително почистени от костилките маслини. Така завиваме всички кори. Готовата баница се залива със сместа от газирана вода и соево мляко и лъжичка зехтин. Пече се на умерена фурна (около 200 градуса) за около 50 минути.
   Забравих да спомена, че се налага някъде там извътре да метнете и дозата любов, вечната съставка за чудесен вкус! Bon appetit!

Няма коментари:

Публикуване на коментар