Добре дошли

Добре дошли във вълшебната работилничка за красиви мечти на едно джудже... Тук едва ли ще намерите нещо полезно, но със сигурност ще разберете, че не сте сами... никога!

четвъртък, 5 април 2012 г.

Стара история - Монодиетите "За" и "Против"


  Едва ли има жена, която никога да не е опитвала или поне не е чувала за монодиетите...Какво всъщност представляват те? Под монодиета се разбира всекидневно приемане на един вид храна в продължение на седмица, най - малко. Монодиета може да се направи с всеки вид храна (без изключение) и тя винаги ще е резултатна. В зависимост от вида на избраната храна, обаче, скоростта на самото отслабване ще е различна. Най - разпространените монодиети са с продукти с високо съдържание на протеини (месо, риба, обезмаслено кисело мляко) или на прости захари (плодове, зеленчуци, зърнени храни). Но има монодиети, базирани и на доста калорични храни като шоколад, банани, солети и какво ли още не...

   "За" монодиетите: с монодиетите се постигат бързи резултати, количествата храна нямат значение, изборът на храна е неограничен, не се изисква приготвяне на различни ястия за трите основни хранения през деня,  не сте гладни, няма нужда да чакате определен час, в който да се храните,  подобрява се асимилацията на изядената храна.
  "Против" монодиетите: получава се натрупване на едни и същи вещества в организма, храносмилането на всяка друга храна (освен избраната) се забавя прекомерно, резултатите са нетрайни, при преминаване към нормално хранене без постепенно захранване, получава се дефицит на определени важни вещества (особено при неподходящ избор на позволената храна), неприложими за дълги периоди от време - може да предизвика депресия. 
   Ако все пак някой реши да започне монодиета, най - добре да избере така наречените циклични монорежими. Те предствляват поредица от монодиети. Най - добрият период за редуване на храните е 5 дневния. Така не се получават и спадове в темпото на сваляне на излишните килограми. Предлагам ви една примерна добре балансирана монодиета, с която може да свалите до 10 кг за 20 дни:  5 дни ябълки, 5 дни пилешко филе на скара /или пиле на грил, но без кожа и без крилца/, 5 дни краставици /на салата, овкусена с калиева сол, зехтин, ябълков оцет/, 5 дни бяла риба и морски дарове /без рулца от раци/. Резултатите са определено зашеметяващи!

Няма коментари:

Публикуване на коментар