Добре дошли

Добре дошли във вълшебната работилничка за красиви мечти на едно джудже... Тук едва ли ще намерите нещо полезно, но със сигурност ще разберете, че не сте сами... никога!

понеделник, 7 март 2011 г.

"За грешката и прошката"

       Вчера си мислех колко прошки трябва да получа от другите, за да мога сама да си простя за грешките... Казват, че любовта започва с прошката и с приемането на себе си, като това няма кой да го направи, ако аз самата не го свърша... Беше ден за прошка - "неделя сиропустна", ден преди да започне строгият християнски пост... Реших да "сготвя супа, която да стопли душата" и да си спретна поредното състезание...със себе си...
      Сирни заговезни е първата неделя след началото на Великия пост. По традиция на трапезата се слагат баница, варени яйца, сирене (млечни продукти като цяло), риба (рибник), както и бяла халва за "амкането" (обреден хляб не се прави или поне не е традиционен за този празник). Естествено празника ми се видя удобен случай да направя една малка сбирка с любимото ми семейство "сладури". Някой ми липсваше...отново.
      И така превърнах неделята в "Тя готви", но си заслужаваше, само като се сетя... Мама и татко как се усмихнаха като влязоха в дневната и колко бяха горди с "детето"... Сърцето ми се "усмихваше"...
      Реших да си направя експеримент и да декорирам всичко в цикламено - лилавата гама. Просто нещо различно и някак жизнерадостно на фона на сивотата навън... и не само навън...
Малко пеперуди в очите и розовки очилца мисля, че никога не са излишни, дори и най - унилия песимист би ми завидял в този момент и би си замълчал!
      След приличната обстановка идва ред и на храната, без безумни количества, малко, но поднесено с вкус и щипка любов. Съобразявайки се с разрешената храна (месото не е позволено!) си намислих твърде обширен списък (направо "несвършалка"!) с кулинарни предизвикателства, но желанията и реализацията им са си две доста различни операции.. Та така какво успях да приготвя: 4 вида рибни хапки, коктейл "морски дарове" със специален шампанско сос, хапки от трицветни палачинки с различна плънка - масдам със зелени маслини, маскарпоне с чесън, рукола и бадеми, синьо сирене и круши, пастет от пушена херинга, мед, маслини и портокалов сок в чашка от лимон, поднесен в кашкавалени бисквити, хапки от ягоди с моцарела, синьо сирене с грозде, рикота с круша "Конференс" и рулца от сирене Мимолет със специален пълнеж (който е малка тайна!), сиренови тарталети с ядки, семена и стафиди, фунийки с млечен пастет от сирена и ароматни подправки, както и домашни гризини, салата - букет, зеленчуци на ивици в пикантен меден сос, както и броколи и карфиол на пара (не съм сигурна, е мога да живея без последното, та нали "Животът е карфиол!"), като основно приготвих само "Родопски пататник", а за десерт крем "Брюле"... Мама беше направила от нейната уникално вкусна баница...и така менюто за празника ни беше в пълен синхрон с традицията.
Това е помощната ми масичка, която винаги използвам като блок - маса...









Това е платото с различните сирена, поднесе-ни с плодове, които допълват вкуса им...


Плато с палачинкови рулца и тарталети
Ето я и обикновената ми салатка, която си украсих с малко повече настроение ;).
Родопски пататник
Крем "Брюле"
И така най - щастливите муцунки на "папкащите" ми сладури:

        Резултатът...ами мисля, че не победих, но тези сладури бяха толкова доволни от мен, което е несравнимо с глупавите ми кулинарни надпревари... Мисля, че мога много повече, но не полагам достатъчно усилия... Но както се казва "Прости и простено да ти е!". Готова за следващото състезание!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар